29.1.11

tetibe..


assalamualaikum sume,
lame sudah tidak bersua, (xde org heran pon)
arini TETIBE nak update blog, tu tajok entry pon TETIBE jadinye..

arini (berape kali nak ulang) nak cite sal aktiviti yang harus aku
lakukan di rumah tanpa membuang masa. buang masa tu memang hobi aku. oi insaflah sket oi..ko kan da nak kawen. eh,eh tidak, kan nak jadi wanita solehah.. (tp,nk gaks kawen tuh,hiks!).
sini aku dah list beberapa jadual aku mengikut masa yang ditetapkan:

6.00 a.m : bangun pagi, solat subuh (if ade kesempatan sometimes ayah akan bawa p masjid solat jemaah, but kene bangun awal lagilah), baca mathurat then ngaji al-quran.


















7.00 a.m: pastu mesti da x ngantuk kn. so tulun2 la mama di dapo untuk wat futur (breakfast) dan kemudian masa yg ditunggu2, makanlah!

8.00 a.m: maka bermulalah rutin aku menjadi anak misali lagi sopan santun. jadilah seorang housewife tuk wat kerja ruma yang di mana antara kerja2 nya ialah:
  • basuh pinggan
  • sapu sampah
  • lipat baju
  • dan lain2 (xperlulah citer sume, karang ramai plak nak wat aku jadi menantu..tehee)

isteri solehah

11.00 a.m: aiks, mandi mne mandi?? ciss,xgune! ade da ngumpat2 aku tuh. mandi op koslah sebelum wat keje ruma sume tu tadi, supaya ade feeling fresh gitu. u nii...

oh ya,kul11 ni ak nak rehat2 tgk tv plop kan. ilangkan segala stress!! arghhhh!! hei2,pehal ttbe ko nk jerit2 nih.pangg!!hehe

12.30 p.m: zzzzzZ

1.30 p.m: HAYYA 'ALAS SOLAH!

waktu2 seterusnya x pk lagi, sori lah ek..tadada!

kate bermakne: amiklah perkare2 yang baik untuk dicontohi, kuatkan semangat cekalkan hati.

yg penting tawakkal!!

No comments: